Sessió núm. 1:
En primer lloc vam escollir sobre quin municipi o barri aniria el nostre bloc. Un cop decidit que faríem el barri de la Vila de Gràcia de Barcelona, vàrem crear un compte Gmail específic per a poder obrir un bloc relacionat amb les ciències socials. A continuació vàrem fer el bloc amb el nom de la Vila.
El bloc ha d'estar estructurat a partir d'un seguit de pestanyes per tant, les hem confeccionat deixant en blanc els seus continguts, excepte la part dels objectius on primerament ens hem presentat les autores d'aquest bloc i tot seguit hem redactat els objectius que volem assolir.
Sessió núm. 2:
Aquesta setmana hem coavaluat quatre blocs dels nostres companys de classe, hem revistat l'estructura, format i ortografia, també hem comprovat que tots els apartats i criteris demanats formessin part dels blocs.
Un cop avaluats els blocs dels companys hem llegit i valorat els quatre comentaris coavaluatius que ens han fet a nosaltres. És per això que hem procedit a realitzar petits canvis per a la millora del treball del bloc.
Hem corregit les faltes d'orografia que hi havia en els diferents escrits del bloc i també hem afegit l'enllaç als blocs dels companys als quals hem avaluat, els dels altres companys de tardes i un bloc de matins per tal de poder entrar a tafanejar i aprendre dels blocs dels altres companys d'universitat.
Sessió núm. 3:
A poc a poc el nostre bloc de la Vila de Gràcia va agafant forma. Aquests dies hem estat elaborant part del contingut que formarà part de les pestanyes descriptives del bloc, és a dir, com és la vila, com a canviat i de què viuen els seus vilatans.
En l'apartat de com és la vila hi hem afegit la descripció i situació de la vila dins del mapa de Catalunya, de Barcelona i també del districte de Gràcia. A més a més, hem elaborat un plànol a vista d'ocell a mà alçada del nucli dels carrers que conformen el Barri de la Vila de Gràcia de Barcelona. Hi hem adjuntat, per a fer-nos una idea global del barri un seguit de fotografies de les seves places, carrers i instal·lacions.
Per donar resposta a com ha canviat la vila i així, poder contextualitzar i situar-nos hem elaborat un vídeo explicatiu de la història del barri de la Vila de Gràcia des de la seva creació fins a l'actualitat.
I pel que fa a la manera de viure dels vilatans, hem fet un recull de dades per a poder entendre quins sectors hi predominen i així poder-los comparar i analitzar, més endavant.
Sessió núm. 4:
Aquesta setmana hem coavaluat tres blocs més dels nostres companys de classe, fent èmfasi a l'estructura, format i ortografia del bloc, així com també, el contingut de la informació i els materials de suport que havien de constar a cada apartat.
Un cop avaluats els blocs dels companys hem llegit i valorat els nous comentaris coavaluatius que ens han fet a nosaltres, per tal de millorar-lo, per tant haurem de modificar alguns aspectes.
1. Canviar la imatge de presentació del bloc per una que ocupi tot l'espai, fent-lo així, més atractiu a la vista.
2. Elaborar un plànol a mà alçada de la Vila de Gràcia més entenedor, clar i detallat.
3. Afegir noves dades que proporcionin informació més detallada de l'evolució econòmica del barri.
Sessió núm. 5:
Hem intentat modificar els tres aspectes que els nostres companys ens van suggerir. De moment la imatge de portada seguirà essent la mateixa i el plànol de situació també. Pel que fa a l'apartat de què vivim està en procés d'ampliació de dades.
Aquests dies a més a més, hem elaborat un quadern d'activitats per a poder conèixer amb detall la Vila de Gràcia. Aquest quadern el podreu trobar a l'apartat d'activitats. És un quadern per aprendre i entendre els canvis que s'han produït al llarg de la història al petit poble de la gran ciutat de Barcelona.
Sessió núm. 6:
Aquests dies hem confeccionat una rúbrica amb els criteris que utilitzarem més endavant per avaluar a tres blocs més dels nostres companys de classe, fent èmfasi als aspectes formals, el contingut i informació, les activitats didàctiques i l'actitud dels grups.
Un cop creada la rúbrica d'avaluació, hem avaluats els blocs dels companys, hem llegit i valorat els nous comentaris coavaluatius que ens han fet a nosaltres.
Els aspectes a millorar que ens han remarcat els companys són errors que en el seu dia no vàrem tenir presents, com ara citar les fonts d'informació utilitzades, especificar a quina edat estan enfocades les nostres activitats, afegir un quadern per al mestre com a guia de treball i finalment, pensar possibles elements de millora pel barri.
I com a suggeriments dels companys destacar que podríem comparar les dades del barri de Gràcia amb les de la resta de la ciutat de Barcelona i reflexionar el perquè d'aquestes dades, o relacionar el bloc amb alguna referència literiària que hagi tingut lloc al barri com Mercè Rodoreda i la Plaça del Diamant, Carmen Laforet i Nada.
Per finalitzar, hem aplicat la nostra pròpia rúbrica al bloc, i ens hem adjudicat una nota global del projecte.
Com a conclusió del projecte podem dir que, utilitzar un bloc com a eina educativa, és un suport molt interessant per a treballar a l'aula, ja que, ens pot servir per a comunicar-nos o informar a les famílies de les activitats i projectes que es duen a terme a l'escola i a l'aula, així com també com a mitjà de treball interactiu dins i fora de l'aula, de manera individual o per grups cooperatius on tots podem aprendre de tothom.
Aquesta setmana hem coavaluat quatre blocs dels nostres companys de classe, hem revistat l'estructura, format i ortografia, també hem comprovat que tots els apartats i criteris demanats formessin part dels blocs.
Un cop avaluats els blocs dels companys hem llegit i valorat els quatre comentaris coavaluatius que ens han fet a nosaltres. És per això que hem procedit a realitzar petits canvis per a la millora del treball del bloc.
Hem corregit les faltes d'orografia que hi havia en els diferents escrits del bloc i també hem afegit l'enllaç als blocs dels companys als quals hem avaluat, els dels altres companys de tardes i un bloc de matins per tal de poder entrar a tafanejar i aprendre dels blocs dels altres companys d'universitat.
Sessió núm. 3:
A poc a poc el nostre bloc de la Vila de Gràcia va agafant forma. Aquests dies hem estat elaborant part del contingut que formarà part de les pestanyes descriptives del bloc, és a dir, com és la vila, com a canviat i de què viuen els seus vilatans.
En l'apartat de com és la vila hi hem afegit la descripció i situació de la vila dins del mapa de Catalunya, de Barcelona i també del districte de Gràcia. A més a més, hem elaborat un plànol a vista d'ocell a mà alçada del nucli dels carrers que conformen el Barri de la Vila de Gràcia de Barcelona. Hi hem adjuntat, per a fer-nos una idea global del barri un seguit de fotografies de les seves places, carrers i instal·lacions.
Per donar resposta a com ha canviat la vila i així, poder contextualitzar i situar-nos hem elaborat un vídeo explicatiu de la història del barri de la Vila de Gràcia des de la seva creació fins a l'actualitat.
I pel que fa a la manera de viure dels vilatans, hem fet un recull de dades per a poder entendre quins sectors hi predominen i així poder-los comparar i analitzar, més endavant.
Sessió núm. 4:
Aquesta setmana hem coavaluat tres blocs més dels nostres companys de classe, fent èmfasi a l'estructura, format i ortografia del bloc, així com també, el contingut de la informació i els materials de suport que havien de constar a cada apartat.
Un cop avaluats els blocs dels companys hem llegit i valorat els nous comentaris coavaluatius que ens han fet a nosaltres, per tal de millorar-lo, per tant haurem de modificar alguns aspectes.
1. Canviar la imatge de presentació del bloc per una que ocupi tot l'espai, fent-lo així, més atractiu a la vista.
2. Elaborar un plànol a mà alçada de la Vila de Gràcia més entenedor, clar i detallat.
3. Afegir noves dades que proporcionin informació més detallada de l'evolució econòmica del barri.
Sessió núm. 5:
Hem intentat modificar els tres aspectes que els nostres companys ens van suggerir. De moment la imatge de portada seguirà essent la mateixa i el plànol de situació també. Pel que fa a l'apartat de què vivim està en procés d'ampliació de dades.
Aquests dies a més a més, hem elaborat un quadern d'activitats per a poder conèixer amb detall la Vila de Gràcia. Aquest quadern el podreu trobar a l'apartat d'activitats. És un quadern per aprendre i entendre els canvis que s'han produït al llarg de la història al petit poble de la gran ciutat de Barcelona.
Sessió núm. 6:
Aquests dies hem confeccionat una rúbrica amb els criteris que utilitzarem més endavant per avaluar a tres blocs més dels nostres companys de classe, fent èmfasi als aspectes formals, el contingut i informació, les activitats didàctiques i l'actitud dels grups.
Un cop creada la rúbrica d'avaluació, hem avaluats els blocs dels companys, hem llegit i valorat els nous comentaris coavaluatius que ens han fet a nosaltres.
Els aspectes a millorar que ens han remarcat els companys són errors que en el seu dia no vàrem tenir presents, com ara citar les fonts d'informació utilitzades, especificar a quina edat estan enfocades les nostres activitats, afegir un quadern per al mestre com a guia de treball i finalment, pensar possibles elements de millora pel barri.
I com a suggeriments dels companys destacar que podríem comparar les dades del barri de Gràcia amb les de la resta de la ciutat de Barcelona i reflexionar el perquè d'aquestes dades, o relacionar el bloc amb alguna referència literiària que hagi tingut lloc al barri com Mercè Rodoreda i la Plaça del Diamant, Carmen Laforet i Nada.
Per finalitzar, hem aplicat la nostra pròpia rúbrica al bloc, i ens hem adjudicat una nota global del projecte.
Com a conclusió del projecte podem dir que, utilitzar un bloc com a eina educativa, és un suport molt interessant per a treballar a l'aula, ja que, ens pot servir per a comunicar-nos o informar a les famílies de les activitats i projectes que es duen a terme a l'escola i a l'aula, així com també com a mitjà de treball interactiu dins i fora de l'aula, de manera individual o per grups cooperatius on tots podem aprendre de tothom.
Hola! Som la Judit Rovira, l'Eva Batista, la Mireia Font i la Júlia Buxó. Després de llegir el vostre bloc, podem dir que heu seguit correctament les indicacions donades i l'estructura del bloc. Tot i així, hem trobat algunes faltes d'ortografia que caldria corregir. A més, cal afegir els blocs dels companys de classe. Tota la resta, està molt bé! Molts ànims!
ResponEliminaHola noies!! Som la Mireia Ruiz, la Maria Rieradevall, l'Alicia Ramos i la Maria Cuesta. Ens agrada molt el vostre bloc perquè està molt elaborat; les imatges són adequades i el text també. Però com l'altre grup, creiem que haurieu de seguir a algum altre grup.
ResponEliminaHola! Som la Beth Sabrià, en Benet-Josep Cadena i la Miriam Marín. D'entrada ens ha agradat molt l'eslògan ja que reflecteix molt clarament la característica que voleu remarcar. També Visualment és molt atractiu de veure i observar. Pel que fa a objectius del blog veiem que teniu una idea molt clara del què voleu i fins on voleu arribar, aquest és un aspecte molt positiu. Pel què fa a el disseny, veiem que convina moltes tècniques que el fan visualment molt agredable de veure i so se't fa pesat llegir-lo, la informació està molt ben distribuïda. Molgrat petits defectes perfectament millorables, us felicitem per la feina feta.
ResponEliminaBona tarda,
ResponEliminasom el grup de la Carla Gallart, la Yasmina Gallego, la Laura Puig Florido i la Laia Vila el contingut i distribució del vostre blog ens ha agradat molt, però nosaltres hi fariem una petita variació en l'aprofitament de l'espai, fen que la pàgina ocupés la seva totalitat.
Continueu així! Fins aviat!
Bona tarda-nit!
ResponEliminaDes de Sant Gregori volem felicitar-vos pel vostre blog! El video és molt entenedor i divertit, i les imatges estàn ben buscades i reflexen ben bé el que expliqueu, però... creiem que el croquis podria ser més clar!
Fins aviat!
Bona tarda,
ResponEliminaDesprés de visualitzar el vostre vídeo, hem vist que heu fet molt bona feina ja que hem pogut saber més sobre el barri i també ens hi hem pogut traslladar gràcies a les imatges. També volem destacar que la descripció del barri és molt entenedora i clara. L'únic que ens agradaria proposar-vos és que la imatge de fons ocupés tot l'espai de la pantalla, perquè quedés millor.
Maria Cantorné, Marina Garrido, Meritxell Saubí i Sònia Prada.
Bones!
ResponEliminaHem estat mirant el vostre bloc i ens ha agradat molt el vídeo de com ha canviat perquè está molt ben explicat i s'entén tot perfectament. La pestanya de "Com és" també ens sembla correcte ja que les fotografies ens ajuden a veure com és el barri. Finalment, dir-vos que trobem a faltar una mica d'imformació sobre l'economia. Tot i així, creiem que está molt bé.
Hola noies,
ResponEliminaDesprés de mirar el vostre bloc hem decidit que:
- Aspectes formals: trobem que teniu molt ben organitzat el vostre bloc igual que la correcció ortogràfica. També pensem que com ja us han dit abans la imatge de fons podria ocupar més espai. En quan als requisits de la pràctica dir-vos que si us plantejeu com a objectiu fer una hipòtesis del futur del barri la podríeu fer.
- Activitats: trobem molt be que es puguin realitzar, però el fet de no saber a qui ni trobar informació pel professor ens fa pensar que no heu treballat gaire aquest apartat. Tot i que trobem que estan molt bé perquè fan reflexionar als alumnes i són creatives.
- La informació: les dades estan actualitzades, es dóna clara i concreta i va acompanyada de suport visual,per tant us hauríem de felicitar per la vostra feina. Però no trobem fonts i heu tractat de manera molt general la informació.
- Global: ja com dieu a les activitats veiem que és una eina didàctica perquè els alumnes discuteixin i reflexionin, per tant molt bé.
- Actituds: trobem que el diari està molt bé i pel que sembla heu anat realitzant totes les entrades i aparentment no heu tingut cap dificultat.
Per això mateix la nota final que us donem és un: 7.5
Ja que els aspectes formals un bé, activitats un poc, informació molt bé, global bé i actituds molt bé.
Bones companys, a continuació procedirem a avaluar el vostre bloc.
ResponEliminaHem estat observant el vostre bloc i creiem que en quant als aspectes formals mereixeu un ''bé'', ja que el text és correcte i accessible pels alumnes de primària i, pel que fa a l'estètica del bloc potser és massa senzilla, tot i que és adequada al barri del qual parleu. També hem trobat alguna que altre falta ortogràfica.
En quant a l'apartat de continguts teniu un ''bé''. Tot i que la majoria de les dades estan corroborades (us falta dir que les dades de població de Barcelona són de 2012) i la informació donada és molt interessant, falta profunditzar més en la part ''de que vivim''. Per exemple és parla molt de comerç i artesania però ens doneu cap exemple de negoci autònom. Hagués estat molt interessant parlar d'aquestes tendes que poblen el vostre barri. Un apunt que hem considerat (però que no ha influït en la nota) és que ens hagués agradat molt veure alguna referència a la literatura que s'ambientava en aquest barri de Barcelona, Mercè Rodoreda (La plaça del diamant) i Carmen Laforet (Nada) van situar les seves novel•les en aquest barri.
De les activitats teniu un ''bé''. Són activitats funcionals que fan reflexionar a l'alumne, com per exemple les activitats del tipus ''Imagina't Vila de gràcia...''. Les activitats inciten a l'alumne a investigar els punts més importants de la història del barri i analitzar-lo en la seva totalitat. Però trobem un petit error. De la pregunta 1 de la segona pàgina i la pregunta 1 de la tercera tenim problemes per veure la informació que ens donen les imatges. Sobre la primera és vertaderament difícil esbrinar a que és dedica aquella gent i sobre la segona podem dir que no representa de forma clara cap tret especial del barri. A més a més, les activitats no compten amb quadern del professor.
Sobre el bloc en general teniu un ''bé''. La proposta és molt interessant, degut a que dóna a conèixer el barri correctament i compleix gran part dels objectius del bloc però l'única menció a la millora del barri l'hem trobada en l'última pregunta de les activitats i creiem que s'hauria d'haver aprofundit més.
En quant a l'actitud teniu un ‘’molt bé’’. Els resultats per si mateixos parlen i podem veure al vostre diari que l'esforç ha estat present durant la realització del vostre bloc.
Hem intentat ser el més durs possibles amb aquesta avaluació (degut a que és la última i és el que es requeria), i trobem que el resultat del vostre bloc és molt satisfactori, encara que sempre és pot millorar i aprofundir molt més. Esperem que sigui així la pròxima vegada.
Nota: 7,5. Enhorabona!
A reveure,
Dani Campos, Xavi Campos, Joshua Tena i Rubén Vargas
Bona nit,
ResponEliminaEn relació a l’estètica trobem que lema del bloc ens situa allò que veurem al bloc i la imatge ens proporciona una situació al que es fa a la vila, tot i això, aquesta imatge seria millor aplicar-la d’altre manera per aprofitar les franges negres que queden als laterals i treure-li foscor al bloc. Els textos estan ben redactats, justificats amb un format de lletra igual per a tots.
Pel que fa els continguts trobem que la informació aportada és encertada, els objectius estan ben contextualitzats en relació el que es treballarà al bloc i els heu redactat bé, a més, en els diaris podem veure cada canvi que heu fet al bloc, ja que estan ben estructurats. Als diversos apartats hem vist que la informació esta ben justificada i les imatges que utilitzeu totes inclouen un títol que ens ajuda a identificar el que mostreu. La mancances que hem trobat és el fet de no veure més gràfics a l’apartat “de què vivim”, podríeu haver mostrat gràfics com per exemple, amb la comparativa entre habitants totals, percentatge d’homes i percentatge de dones. Els habitants que hi ha vers els que hi ha a la resta de Barcelona, a més potser ens cal més informació a cada apartat, com és el cas de l’apartat “com ha canviat”, ja que tot i mostrar un vídeo, és un recurs mostrar un guió més complert.
Amb el vídeo, el guió que mostreu a l’apartat hauria de ser llarg, i la gravació del vídeo comença fosca. Tot i això, a mida que aneu avançant es capgira i mostreu imatges i fragments de gravacions de la vida on podem apreciar millor allò que esteu explicant. La estructura del que expliqueu és correcte, segons el nostre parer.
Les activitats trobem que, estan ben elaborades pel que es vol treballar a cada apartat, estan ben contextualitzades i estructurades i tenen una estètica que ajuda a l’alumne a seguir allò que està treballant. El que trobem que no ens agrada gaire de les activitats és que hi ha masses preguntes perquè els alumnes responguin tot per redactat, potser hauríeu d’aprofitar i fer-les més dinàmiques, per exemple activitats com la última del plànol i fer una sortida amb els alumnes abans de dur-la a terme.
En relació a la nostra rúbrica d’avaluació:
Aspectes formals: molt bé. Continguts: bé. Vídeo: bé. Activitats: molt bé.
Com a nota final 8. Felicitats per la feina feta!
Paula, Gemma i Mireia.